بر اساس DSM-4تفکیک اختلال اتیسم،سندرم آسپرگر،اختلال رت واختلال تجزیه ی کودکی از یکدیگر بسیارمشکل است.در بعضی موارد متخصصان،درصورت دسترس داشتن به گذشته فردآسان تر می توانستند این اختلالات را از هم تفکیک کنند،اما دسترس یافتن به گذشته وسابقه ی افراد می توانست دشوار باشد.به دلیل این مغایرت ،درDSM-5 به طور کلی اختلالات سابق (یعنی اختلال اتیسم،سندرم آسپرگر،اختلال رت،اختلال تجزیه ی کودکی) را حذف کرده وآن ها را زیر چتر اختلال طیف اتیسم درآورده است.به این ترتیب از این به بعد گفته نخواهد شدکه فرد به اختلال ، مثلا تجزیه ی کودکی،مبتلاست در عوض گفته خواهد شد که به اختلال طیف اتیسم مبتلاست.
بنابراین بر اساس ویراست جدید، یک فرد می تواند بر اساس شدت علائم تشخیصی برچسب اختلالات طیف اتیسم را در سه سطح 1 ( به کمک نیاز دارد)، سطح 2 ( به کمک قابل ملاحظه نیاز دارد)، سطح 3 (به کمک خیلی زیاد نیاز دارد)، دریافت کند کاردرمانی نازی آباد...
ما را در سایت کاردرمانی نازی آباد دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 56 تاريخ: يکشنبه 4 مهر 1395 ساعت: 6:58